28 травня 2021 року викладачі ННІ історії, права та міжнародних відносин Світлана Моцак та Світлана Авхутська в складі команди СумДПУ імені А.С.Макаренка (Марини Ячменик, Олени Семеног, Ірини Горбатенко) провели майстер-клас «Досвід інтеграції інфомедійної грамотності в освітній процес» за підтримки міжнародного проєкту «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність: національне розгортання», що виконується Радою міжнародних наукових досліджень та обмінів (IREX).
Модератором заходу виступила Олена Тараненко, менеджерка з розбудови потенціалу проєкту ««Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність».
Метою діяльності команди було формувати інфомедійну грамотність майбутніх учителів-тьюторів, зокрема як складника неформальної освіти, на засадах академічної доброчесності та міжрегіональної партнерської комунікативної взаємодії «університет - школа - ЗПТО».
У процесі вебінару командою було презентовано такі проєкти:
- онлайн-школа відповідального батьківства «Медіапазли»,
- віртуальна лабораторія "Мультимедійний словник з інфомедійної грамотності",
- «Медіаклуб учителя історії»,
- Он-лайн гра «Відвідайте Суми», що збагатили каталог напрацювань проєкту IREX.
В освітньому процесі команда дотримувалась методології IREX, що орієнтована на подвійне імплементаторство: через імплементацію інфомедійної грамотності серед студентів – майбутніх учителів-тьюторів у вищій школі здійснювати «м'яку» інтеграцію інфомедійної грамотності у шкільні предмети «Українська мова», «Українська література», «Історія України», «Всесвітня історія».
«Медіаклуб вчителя історії» функціонує на базі Ресурсного центру професійного розвитку вчителів історії та громадянської освіти ННІ історії, права та міжнародних відносин, його робота здійснюється за підтримки Всеукраїнської Спілки викладачів суспільних дисциплін та громадянської освіти й Громадської Організації «Сумське історично-археологічне товариство та в тісній співпраці з вчителями ЗЗСО та викладачами ЗПТО.
Основними напрямами діяльності медіаклубу, які сприяли розвитку компетентностей з інфомедійної грамотності у студентів-істориків були: долучення до проєкту «Ніч в музеї», співпраця з Сумською ОДА «Розвиток інформаційного простору Сумщини та забезпечення конституційного права кожного на доступ до публічної інформації», проєктна діяльність студентів, створення історичного музею, робота з творчою групою викладачів громадянської освіти (проведення вебінару «Медіаосвіта як процес розвитку та саморозвитку особистості»), співпраця з учасниками грантової програми «Вивчай та розрізняй: інфо-медіа грамотність», зокрема Горлівським інститутом іноземних мов ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет», педагогічна виробнича практика, проведення конкурсу історичних есе серед учнів, екскурсійна діяльність «Вивчення регіональної історії (на прикладі історії Сумщини)», співпраця з архівами Сумської області, робота кіноклубу «Люм′єр».
Гребінником Ярославом, викладачем суспільних дисциплін ДНЗ «Сумське міжрегіональне ВПУ», членом Ресурного центру професійного розвитку вчителя історії та громадянської освіти було проведено веб-квест «Відвідайте Суми», який було вдало апробовано з вчителями ЗЗСО та викладами ЗПТО під час чергового засідання ресурсного центру.
Перспективами життєздатності проєкту слід окреслити Ресурсний центр професійного розвитку вчителів історії та громадянської освіти, медіаклуб вчителя історії, науково-дослідна лабораторія краєзнавчих та етнографічних досліджень, науково-дослідна лабораторія археології.